dimecres, 27 d’octubre del 2010

PREMIS "PRÍNCEP D'ASTÚRIES" - PREMIOS "PRÍNCIPE DE ASTÚRIAS"



Cada any per aquestes dates es celebra la entrega dels Premis Príncep d'Astúries, un dels pocs actes socials amb gran repercusió als mitjans de comunicació amb decoració floral. És una llàstima que la decoració floral no va estar a l'alçada del esdeveniment...
Aquest article no vol ser un atac directe al responsable de la decoració, segur que hi havía molts condicionants tan econòmics com estilístics, pero sí que vol ser una reflexió del per què crec que els treballs no eren bons. Per fer-ho els analitzaré seguint les pautes de la teoría de l'Art Floral, com sempre fem a l'Escola. Per començar crec que els treballs no es veien, es perdíen en la inmensitat de l'escenari, potser en comptes de tantes estructures hagués sigut millor fer-ne servir menys pero més grans. No hi havía conexió entre les estructures i el treball floral ja que les estructures eren rectangulars i el treball floral era sinuós, la seva distribució no era clara i la elecció dels materials no era tampoc la més encertada per aquest treball. També vaig trobar a faltar una conexió entre els treballs del fons i els situats als peus de la taula presidencial. Tampoc no estic d'acord amb la poca importància que la decoració floral va tenir en la retransmisió de Televisió Espanyola, és una llàstima que no la tinguessin més en compte.
Crec que els floristes huríem de treure més suc d'aquestes ocasions i aprofitar-les per culturitzar floralment la nostre societat.


Cada año por estas fechas se celebra la entrega de los Premios Príncipe de Astúrias, uno de los pocos eventos sociales en España de gran repercusión mediática con decoración floral incluida.
Lástima que dicha decoración no está a la altura de la celebración...
Este artículo no quiere ser un reproche directo a los responsables de la decoración, ya que desconozco los condicionantes económicos y estilísticos, pero sí una reflexión sobre el por qué creo que los trabajos florales no eran buenos. Para ello voy a analizarlos, como hacemos siempre en nuestra escuela, siguiendo las pautas de la teoría del Arte Floral. Para empezar creo que los trabajos no se veían y se perdía en la inmensidad del escenario, creo que en vez de tantas estructuras entrelazadas hubieran sido mejor usar menos catidad de ellas pero más grandes. No había conexión entre el trabajo floral y las estructuras que lo sujetaban, las estructuras eran rectangulares, de formas rectas y la flor estaba de forma sinuosa , su distribución tampoco era clara y la selección de los materiales tampoco era la más indicada para dicho trabajo. Además no había tampoco conexión entre los trabajos del fondo de escenário con los trabajo situados a los pies de la mesa presidencial. Tampoco estoy de acuerdo en la poca importácia que la decoración tuvo en la retransmisión de Televisión Española, es una lástima que no la tuvieran más en cuenta. Creo que los floristas deberíamos sacarle más partido a estas ocasiones y aprovercharlas para culturizar floralmente nuestra sociedad.







1 comentari:

  1. Totalmente de acuerdo. En alguna edición anterior he visto mejores trabajos y sobre todo que destacaran más.

    ResponElimina